Organizacija nagradne igre

Sve za organizaciju nagradne igre na jednom mjestu

Ako ne znaš kako krenuti, ne brini. Level je jedini partner kojeg trebaš za kompletnu provedbu. Organizacija nagradnih igara naša je specijalnost i zato pošalji upit da ti pomognemo ostvariti odličan rezultat.

Nagradna igra je vrsta nagradne promocije u kojoj postoji faktor sreće. Dobitnici nagrada izvlače se slučajnim odabirom između online prijava, SMS-ova, kuverti, kupona i slično.

Nastavi skrolati za više informacija.

Organizacija nagradne igre

Kako organizirati nagradnu igru?

Postoje razne vrste nagradnih igara. Potrebno je odabrati dobar mehanizam nagradne igre, atraktivne nagrade i pamtljiv naziv.

SMS nagradna igra, online prijave, chatbot za nagradnu igru, slanje poštom ili ispunjavanje kupona – sve smo već radili i znamo na što treba pripaziti u tehničkoj realizaciji nagradne igre.

Najvažniji korak je izvlačenje dobitnika, koje mora biti regularno i transparentno.

Za neke klijente odrađujemo kompletnu logistiku nagrada – odabir i nabavu, kontaktiranje dobitnika, pakiranje i slanje. Sudionici su strpljivo čekali izvlačenje dobitnika, vesele se nagradi i želimo da im to iskustvo ostane u lijepom sjećanju.

“U redu, a kakvi su nam rezultati?” – Dobar odaziv na nagradnu igru cilj je svakog priređivača. Broj prijava i sudionika može se pratiti u realnom vremenu na korisničkim stranicama naše platforme, a po završetku nagradne igre radimo statistički izvještaj koji je toliko detaljan da ga zovemo “google analytics” za nagradne igre.

Mehanizam nagradne igre

Organizacija nagradne igre započinje odabirom trajanja, nagrada i mehanizma.

Mehanizam nagradne igre opisuje način sudjelovanja: uvjet koji sudionici moraju ostvariti i način na koji se prijavljuju.

Što je potrebno napraviti za sudjelovanje?

Za sudjelovanje u nagradnoj igri obično je potrebno kupiti neki proizvod u određenoj količini ili iznosu. Najjednostavnije je kada je dovoljna kupnja jednog, bilo kojeg proizvoda određenog brenda.

Potrebno je obratiti pažnju na broj različitih proizvoda koji su uključeni u nagradnu igru.

Na primjer, ako je u pitanju kava, uvjet za sudjelovanje može biti kupnja bilo kojeg proizvoda nekog brenda (velik broj različitih artikala) ili kupnja proizvoda samo iz određene kategorije – instant kava, turska kava, cappuccino mješavine i slično (manji broj različitih artikala). Što je širi asortiman, to će odaziv na nagradnu igru biti bolji.

Asortiman proizvoda koji su uključeni u nagradnu igru ne smije biti premalen, zato što će i odaziv na nagradnu igru biti skroman. Ako imamo kampanju za promociju novog okusa nekog popularnog napitka, bolje je nagradnom igrom obuhvatiti sve proizvode (a u kampanju staviti fokus na novi okus), nego napraviti nagradnu igru u kojoj je uvjet kupnja samo onog napitka s novim okusom.

Gdje se nagradna igra provodi?

Mjesto održavanja nagradne igre razlikuje se prema prodajnim mjestima na kojima se igra provodi, a to može uključivati:

  • Sva prodajna mjesta u državi (nacionalna nagradna igra)
  • Prodajna mjesta određenog trgovačkog lanca (tailor made nagradna igra)

Obje varijante mogu biti uspješne – nacionalna nagradna igra često je popraćena jakom marketinškom kampanjom, a tailor made nagradna igra ima bolju vidljivost na prodajnim mjestima i u katalogu trgovca.

Posebna kategorija su nagradne igre koje organiziraju trgovački lanci u vlastitoj prodajnoj mreži, na cjelokupnom asortimanu proizvoda u ponudi. Takve nagradne igre su obično najuspješnije, jer trgovci kroz sve raspoložive kanale upoznaju kupce s nagradnom igrom. Popularan način za uključivanje dobavljača u nagradnu igru je omogućiti kupcu dodatni ulaz u izvlačenje za kupnju odabranih proizvoda.

Nakon kupnje, sudionici prijavljuju broj računa ili jedinstveni kod. Nagradne igre s jedinstvenim kodovima mogu biti izuzetno uspješne, ali se moraju planirati unaprijed zbog tiska kodova na ambalaži i plasmana na tržište.

Kako se kupci prijavljuju?

Način prijave na nagradnu igru mora biti jednostavan. U današnje vrijeme kupci se većinom prijavljuju kroz jedan ili više digitalnih kanala, a sve prijave pohranjuju se u centralnu bazu podataka iz koje se radi izvlačenje dobitnika. Neki popularni kanali za prijavu na nagradnu igru su:

  • Ispunjavanje online obrasca
  • Slanje SMS-a
  • Prijava u mobilnoj aplikaciji
  • Prijava kroz chatbot (na primjer WhatsApp)

Najčešće koristimo kombinaciju online obrasca kao najjednostavnijeg kanala i SMS-a koji sudionik može poslati čak i ako nije povezan na internet.

Za neke klijente smo radili nagradne igre s klasičnim načinom prijave, kao što su slanje poštom ili ispunjavanje kupona na prodajnom mjestu. Slanje poštom je najskuplji način sudjelovanja u nagradnoj igri, a prikupljanje kupona na ispravan način predstavlja logistički izazov. Potrebno je osigurati dovoljnu vidljivost kutija za kupone, kao i praćenje i osiguranje svake kutije jer sadrži osobne podatke sudionika.

Koliko nagradna igra treba trajati?

Standardno trajanje nagradne igre je od četiri do osam tjedana. Ako se planira nagradna igra s trajanjem duljim od četiri tjedna, dobro je imati tjedne i/ili dnevne nagrade kako bi se održala atraktivnost nagradne igre kroz cijeli period trajanja.

S obzirom na to da nagradnoj igri treba oko tjedan dana da dobije na vidljivosti, optimalno trajanje je od šest do osam tjedana.

Kako bismo izbjegli odabir pogrešnog mehanizma nagradne igre, dobro je postaviti sljedeća pitanja:

  • Koji je glavni cilj nagradne igre? To može biti: povećanje prodaje u nekom periodu, pronalaženje novih kupaca, podrška u lansiranju novog proizvoda, povećanje broja kartičnih transakcija, povećanje broja korisnika loyalty programa i slično.
  • Koliko često kupac koristi ili konzumira moj proizvod? Je li to na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj bazi? Na primjer, netko će svakog dana kupiti litru mlijeka, dok će automobil puniti gorivom jednom u dva tjedna.
  • Koji je minimalni iznos koji kupac mora potrošiti kako bi ostvario uvjet za sudjelovanje?
  • Koja je cijena najjeftinijeg, a koja najskupljeg proizvoda koji je uključen u promociju?
  • Hoćemo li kupca potaknuti da češće kupuje i konzumira proizvod ako imamo dnevne i tjedne nagrade?
  • Je li realno od kupca očekivati da zbog nagradne igre odjednom kupi dva ili više proizvoda? Ako je u pitanju brend koji ima široki asortiman, to je u redu. Ako je u pitanju vrsta proizvoda kakvog kupac koristi kroz dulji period, na primjer deterdžent za rublje, to znači da drugo pakiranje mora skladištiti.
  • Koliko prodajnih mjesta će biti obuhvaćeno nagradnom promocijom? Kakva će biti podrška kroz promotivne materijale, katalog i oglase?
  • Možemo li na proizvodu imati upute za sudjelovanje kroz posebnu etiketu ili naljepnicu? Je li moguća aplikacija jedinstvenog koda?

U ovisnosti o glavnom cilju i odgovorima na ostala pitanja određujemo idealan mehanizam i željene rezultate.

Što čini dobar fond nagrada?

Odabir nagrada je zasebna tema koja je posebno obrađena u nastavku teksta. Atraktivne nagrade su ključni faktor u generiranju odaziva na nagradnu igru.

Često nas klijenti pitaju: Je li bolje imati jednu veliku nagradu ili puno manjih? Nagradne igre su impulsna promocija te u idealnom slučaju imamo veliku glavnu nagradu koja je predmet želje širokog kruga potencijalnih kupaca. Uz glavnu nagradu, dobro je imati i manje nagrade kako bismo nagradili veći broj kupaca kojima će nagradna igra ostati u lijepom sjećanju.

Tehnička realizacija nagradne igre

Tehnička realizacija znači osiguravanje svih tehničkih rješenja za primanje prijava na nagradnu igru i obradu na odgovarajući način. Ovisno o načinu prijave na nagradnu igru, to može biti:

  • Izrada landing page (odredišne) internetske stranice za nagradnu igru
  • Izrada online obrasca
  • SMS gateway sustav za primanje i slanje SMS-ova
  • Integracija s mobilnom aplikacijom
  • Izrada chatbot aplikacije

Osobni podaci moraju se prikupljati i obrađivati u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).

Pri izradi online obrasca treba voditi računa o preglednosti i jednostavnosti za ispunjavanje. Naši obrasci prošli su sigurnosno testiranje od treće strane (pentest).

Osim primanja prijava na nagradnu igru, potrebno je napraviti obradu podataka u skladu s pravilima nagradne igre. Na primjer, osigurati da jedan broj računa, odnosno jedna kupnja samo jednom ulazi u konkurenciju za nagrade, bez obzira na način prijave.

Administracija nagradne igre

Pravila su najvažniji dokument u organizaciji nagradne igre. Pravilima određujemo uvjete sudjelovanja, opisujemo način prijave i određujemo način i raspored izvlačenja dobitnika.

Osim pravila, potrebno je sastaviti zapisnik o izvlačenju dobitnika nagradne igre.

Nagradne igre su regulirane posebnim zakonima i pravilnicima, ovisno o državi i tržištu te je potrebno tražiti suglasnost na pravila nagradne igre od nadležnog tijela. Mora se osigurati ravnopravnost svih sudionika i jednaka mogućnost za dobitak nakon ispunjenja uvjeta za sudjelovanje.

Pravila nagradne igre mogu biti moćan alat za sprječavanje pokušaja prevare i stjecanja nepoštene prednosti u izvlačenju. U pravilima možemo odrediti da je pojedini broj računa ili kod dozvoljeno prijaviti samo jednom. Također možemo ograničiti broj prijava po osobi i odrediti da jedna osoba može osvojiti samo jednu nagradu. Tako ćemo nagraditi veći broj različitih kupaca.

Prilikom izvlačenja dobitnika potrebno je sastaviti Zapisnik o izvlačenju koji se dostavlja nadležnom tijelu.

Objava pravila i dobitnika nagradne igre

Pravila nagradne igre i rezultati izvlačenja obično se objavljuju na internetskim stranicama. Uz objavu pravila i promociju nagradne igre, pružamo podršku za upite kupaca vezano za nagradnu igru. Na promotivnim materijalima dobro je istaknuti kontakt email ili broj telefona za upite. Ako priređivač ima Službu za kupce, kolege treba informirati o nagradnoj igri i eventualnim upitima kako bi kupci dobili pravovremen i točan odgovor.

Izvlačenje dobitnika nagradne igre

Izvlačenje dobitnika je najvažniji trenutak svake nagradne igre. Ono dodaje element uzbuđenja i nepredvidljivosti, jer baš svaka prijava može postati dobitna.

Izvlačenje mora biti pošteno i transparentno. Mi kao agencija preuzimamo ulogu nezavisne strane koja nadzire izvlačenje uz predstavnike klijenta u komisiji. Na taj način klijenti imaju uvid u cijeli proces izvlačenja dobitnika koji vodi treća, nepristrana strana, slučajnim odabirom.

Kako se dobitnici izvlače?

Za izvlačenje slučajnim odabirom koristi se generator slučajnih brojevarandom number generator (RNG).

Kod klasičnih izvlačenja, između kuverti ili kupona, izvlačenje se provodi nasumičnim (ručnim) odabirom.

Tvrtke i pojedinci koji sami izvlače dobitnike najčešće koriste stranicu random.org za generiranje slučajnog broja.

Reprezentativniji način izvlačenja je kroz našu “izvlačilicu” – na ekranu se izmjenjuju redni brojevi prijava, a u trenutku pritiska na veliki gumb (gljivu) generira se slučajni broj te se dohvaća prijava koja se nalazi pod tim rednim brojem.

Veliki gumb (gljiva) za izvlačenje dobitnika nagradne igre

Iza nas su tisuće provedenih izvlačenja, a imamo i klijente koji sami prikupljaju prijave za nagradnu igru, ali koriste našu uslugu za nepristrano izvlačenje dobitnika. Garantiramo transparentno izvlačenje kroz procedure koje smo razvijali godinama.

Izvlačenje glavne nagrade možemo snimati uz profesionalnu opremu i voditelja ili moderatora u svrhu objave na televiziji ili društvenim mrežama.

Nakon provedenog izvlačenja potrebno je kontaktirati i obavijestiti dobitnike nagrada.

Odabir, nabava i slanje nagrada

Dobar nagradni fond ima najveći utjecaj na rezultat nagradne igre. Pomažemo klijentima u izradi strategije nagrada, odnosno u odabiru vrste nagrada i dinamike izvlačenja.

Prema dinamici izvlačenja nagrade mogu biti:

  • Dnevne nagrade – izvlače se između prijava za svaki pojedini dan nagradne igre
  • Tjedne nagrade – izvlače se između prijava u periodu od tjedan dana, obično od ponedjeljka do nedjelje ili sedam dana u nizu
  • Glavne nagrade – jedna ili više nagrada, izvlače se na kraju nagradne igre između svih prijava

Ponekad je nagradna igra podijeljena na nagradne krugove koji su proizvoljnog trajanja, na primjer 10 dana ili 2 tjedna, pa nagrada koja se izvlači za taj krug preuzima ulogu “tjedne” nagrade.

Koliko nagrada je potrebno za dobru nagradnu igru?

Ako je trajanje nagradne igre dulje od mjesec dana, dobro je imati tjedne nagrade. Kod nagradnih igara za proizvode koje kupci mogu konzumirati svakodnevno ili nekoliko puta tjedno, dobro je imati dnevne nagrade.

Ako nema dnevnih i tjednih nagrada, u završnom je izvlačenju uz glavnu nagradu dobro podijeliti veći broj manjih nagrada, kako bi nagradili čim veći broj kupaca.

Količina nagrada koju je potrebno osigurati ovisi o njihovoj vrijednosti.

U slučaju kad su dnevne ili tjedne nagrade poklon paketi priređivača (ili slične nagrade manje vrijednosti), broj takvih paketa trebao bi biti najmanje 100.

Kod poklon kartica bi količina trebala biti od 5 do 50 tjedno, ovisno o njihovoj vrijednosti.

Kakve nagrade dijeliti?

Koje nagrade najbolje prolaze na nagradnim igrama? U nastavku donosimo kratki pregled na osnovu dosadašnjeg iskustva.

Najatraktivniji odabir za glavnu nagradu su:

  1. Izvanserijske nagrade (stan, apartman na moru, veliki i zvučni novčani iznosi poput 100.000 €)
  2. Automobili (premium automobil, električni automobil, obiteljski ili gradski)
  3. Potrošačke kartice (vrijednosti od 5.000 € do 20.000 €)
  4. Motocikli ili skuteri
  5. Vrijedni uređaji (vrhunski pametni telefoni, televizori, laptopi)
  6. Nagradna putovanja (aranžmani ili vaučeri za turističke agencije)
  7. Bicikli i električni bicikli
  8. Bijela tehnika i gadgeti (sportski satovi, električni romobili)

Kod velikih nagradnih igara čak će i tjedne nagrade biti odabrane s ovog popisa. Inače su potrošačke kartice manjih iznosa dobar izbor za tjedne nagrade, kao i poklon kartice trgovačkih lanaca i slično.

Dnevne nagrade obično su poklon paketi s proizvodima priređivača, nagradne kartice manjih iznosa i slično.

Nagrada bi u svakom slučaju trebala biti korisna za dobitnika – izbjegavajte robu pred istekom roka trajanja i općenito proizvode loše kvalitete. Nemojte svoj brend povezivati s takvom vrstom nagrada.

Nabava i slanje nagrada

Osim izrade strategije nagrada, za klijente možemo obaviti i kompletan proces nabave nagrada – od automobila i potrošačkih kartica do manjih nagrada.

Nakon izvlačenja dobitnika i kontaktiranja, prelazimo na slanje nagrada. Ako su nagrade spremne, želimo ih čim prije poslati dobitnicima da njihovo iskustvo bude još bolje. Uručivanje glavne nagrade poput automobila nova je prilika za snimanje i fotografiranje tih trenutaka.

Od provjerenih dobavljača nabavljamo sav materijal za pakiranje na odgovarajući način – kutije izrađene na mjeru, brendirane kutije, folije sa zračnim jastučićima, materijal za ispunu, itd.

Nagrade šaljemo kurirskom dostavom ili preporučenom poštom. U oba slučaja dobitnik prima SMS s najavom pošiljke i brojem za praćenje. Ako iz bilo kojeg razloga dobitnik nije preuzeo nagradu, na primjer u situacijama kada je preporučena pošiljka neuručena i u poštanskom uredu, pratimo status i kontaktiramo dobitnika telefonski kako bismo ga podsjetili na preuzimanje.

Upravljamo procesom distribucije nagrada od pakiranja do preuzimanja.

Statistički izvještaj

Važno je imati aktivno praćenje rezultata nagradne igre za vrijeme trajanja i nakon završetka. Ako odaziv nije u skladu s očekivanjima, može se napraviti dodatna promocija dok je nagradna igra još uvijek aktualna. Na primjer, pojačanim oglašavanjem kroz digitalne kanale ili promocijom na prodajnim mjestima.

Odaziv na nagradnu igru

Parametri koje želimo pratiti su:

  • broj prijava po kanalima
  • broj jedinstvenih sudionika
  • broj novih sudionika
  • pregled po danima i tjednima
  • odaziv po pojedinim prodajnim mjestima

Naša platforma omogućuje praćenje svih ovih podataka u realnom vremenu.

Za nacionalne nagradne igre kroz vlastiti algoritam dajemo vrlo preciznu procjenu odaziva prema prodajnim kanalima, uključujući i omjer broja prijava iz različitih trgovačkih lanaca.

Kada je u pitanju nagradna igra u jednom trgovačkom lancu, možemo pratiti odaziv za svako pojedino prodajno mjesto. Ako je glavna nagrada automobil, vrlo često će najveći broj prijava doći upravo s onog prodajnog mjesta na kojem je automobil izložen.

Završni izvještaj za nagradnu igru

Nakon završenog projekta za klijente radimo detaljan izvještaj koji od milja nazivamo google analytics za nagradne igre. U njemu se nalazi grafički prikaz i analiza svih relevantnih parametara.

Priređivači često žele znati benchmark za uspješnost nagradne igre. Na osnovi prethodnih projekata, možemo odrediti očekivani raspon broja prijava u ovisnosti o nagradnom fondu, mjestu održavanja, uvjetu kupnje i slično.

Ipak, najbolje je kontinuirano pratiti odaziv na vlastite nagradne igre i prema statističkim izvještajima donosi informirane zaključke. Tako klijent za svoj brend može zaključiti koji mehanizam donosi najbolji rezultat i koje su nagrade bile najzanimljivije kupcima.

Na kraju, i klijenti i mi imamo isti cilj – organizirati nagradnu igru s odličnim odazivom i iskustvom za kupce, a one najsretnije nagraditi vrijednim nagradama!

Imaš pitanje vezano za organizaciju nagradne igre?